مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت که اغلب سرکردگان تروریسم تکفیری در منطقه مرتبط با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی منطقه ای و بین المللی هستند.

 تروریسم تکفیری با سازمان های امنیتی منطقه ای و بین المللی مرتبط است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، 'علی اکبر ولایتی' رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود، بیشتر سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری اعم از القاعده، داعش، النصره و دیگران مرتبط با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی منطقه ای و بین المللی هستند.
به گفته وی، خانم 'هیلاری کلینتون' نامزد فعلی رییس جمهوری آمریکا در کتاب خاطراتش اعتراف کرده است که داعش ساخته و پرداخته آمریکا است.
دکتر ولایتی ادامه داد که خانم 'بی نظیر بوتو' رییس جمهور سابق پاکستان نیز در یکی از مصاحبه های معروف اش به شبکه خبری 'بی بی سی' انگلستان فاش ساخت که چهار کشور آمریکا، انگلستان، عربستان سعودی و پاکستان در شکل گیری طالبان دخیل بوده اند.
وی وظیفه دلسوزان اسلام را افشا کردن پشت پرده این گروه های منحرف اسلامی دانست و گفت که باید افکار عمومی بداند که گروه های منحرف تروریستی یک توطئه خارجی است که با همکاری برخی عوامل مرتجع داخلی در منطقه علیه کشورهای اسلامی اجرا می شود.
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به برگزاری موفق نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد که برای اولین بار است در خارج از جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، گفت که عرضه کردن برداشت های مختلف از دین اسلام توسط علمای راستین اسلام از نحله های مختلف در چنین همایش هایی، یکی از راه های برخورد با افکار انحرافی وهابیت است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود که علمای واقعی اسلام اگر این انحرافی را که وهابی ها در اسلام ایجاد کرده اند با استدلال رد کرده و در مقابل آن بایستند، افکار عمومی جهان اسلام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و می فهمد که اسلام، این نیست که وهابیت عرضه کرده است.
نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور 50 شخصیت، روحانی و عالم دین شیعه و سنی از 22 کشور اسلامی به مدت دو روز (22 - 23 اکتبر 2016) در بغداد برگزار شد.
در اولین روز افتتاح این همایش که به ریاست 'سید عمار حکیم' رهبر ائتلاف ملی برگزار شد، 'حیدر العبادی' نخست وزیر، 'سلیم الجبوری' رییس پارلمان و 'نوری المالکی' نخست وزیر سابق حضور داشتند.
دکتر ولایتی گفت که حضور دولتمردان عراق در اولین روز همایش پیام های واضح و آشکاری برای غرب و کشورهای مرتجع منطقه امثال عربستان سعودی داشت و آن اینکه دولت و ملت عراق، ایران را دوست و یاور خود می دانند و با این کیفیت از آن پذیرایی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.